Rabu, 9 Januari 2013

LEMAH BAHASA INGGERIS ANTARA PUNCA GAGAL DAPAT PEKERJAAN YANG BAIK


Kelemahan Bahasa Inggeris menyebabkan ramai di kalangan kita ketinggalan tidak kira dalam bidang pelajaran dan pekerjaan. 


Berkebolehan berbahasa inggeris antara faktor yang diambil kira dalam temuduga tidak kira sektor kerajaan atau swasta. 


Jika kelemahan bahasa inggeris tidak diatasi dengan segera banyak peluang pekerjaan terbaik dengan gaji lumayan terpaksa anda lupakan. 


Sanggupkah kita melihat rakan kita yang dahulunya sering ketinggalan dalam pelajaran berbanding kita tetapi mendapat pekerjaan yang lebih baik daripada kita hanya kerana dia lebih petah berbahasa inggeris berbanding kita? Ini menunjukkan dia telah terlebih dahulu memantapkan kemahiran bahasa inggeris kerana menyedari lebih awal kepentingan BELAJAR BAHASA INGGERIS .


BELAJAR BAHASA INGGERIS tidak terlalu susah. Jika kena dengan cara yang betul BELAJAR BAHASA INGGERIS sebenarnya mudah dan menyeronokkan. 


Tahukah anda betapa rumitnya cara BELAJAR BAHASA INGGERIS di sekolah sehingga masih ramai gagal menguasai bahasa inggeris walaupun telah BELAJAR BAHASA INGGERIS sejak sekolah rendah. 


Ingat!! Belajar bahasa inggeris tidak susah. Hanya orang yang tidak mahu berubah dan mengubah hidup ke arah lebih baik yang sentiasa berfikiran negatif.


Baca seterusnya di SINI http://tinyurl.com/inggerissenang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan