Ahad, 20 Mac 2011

Ambil Kelas Belajar Bahasa Inggeris Atau Belajar Sendiri?

Pergi kelas atau belajar sendiri? emmm..memang agak sukar untuk dijawab..ada pro ada kontra..apapun, belajar bahasa inggeris terletak di tangan masing2..bergantung pada masa dan kos..sebenarnya, cara paling efektif adalah mengikuti kelas tetapi dengan kos yuran yg agak mahal dan terikat dgn masa kuliah membuatkan ramai yg terbantut hasrat nak belajar bahasa inggeris..

Belajar sendiri? nampak mudah bukan tetapi bergantung pd kesungguhan sebab tiada siapa yg memantau masa belajar kita..semua atas tanggungan sendiri..nak cepat belajar kena peruntukkan masa dan ketabahan..

Pilihan saya? belajar sendiri..sebabnya masalah kesuntukan masa ke kelas dengan kerja harian di pejabat..di rumah saya bebas mengatur masa..dengan panduan belajar bahasa inggeris yang lengkap dan bermotivasi saya yakin dapat belajar bahasa inggeris sendiri di rumah..

Apa pilihan anda? terpulang pd anda menentukannya..setiap pilihan ada baik ada buruk..pilihlah yg terbaik yang penting kita sama2 dapat belajar bahasa inggeris dan menguasainya untuk masa depan yang cerah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan