Khamis, 10 April 2014

5 CARA BELAJAR BAHASA INGGERIS DENGAN MUDAH

Belajar bahasa inggeris boleh dilakukan di mana-mana dan dalam apa-apa jua situasi.

1) Baca surat khabar dalam bahasa inggeris seperti The Star atau majalah ringkas dalam bahasa inggeris.. 

2) Menonton tv yang ada terjemahan di bawahnya.. ini antara cara belajar bahasa inggeris yg bagus..sambil menonton rancangan kegemaran kita dapat belajar bahasa inggeris secara tak lansung.. saya suka cara ini :)

3) Jangan segan buka buku sekolah adik atau anak kita..bagi kita yg sudah mempunyai sedikit asas dalam bahasa inggeris mudah memahami apa yang disampaikan di dalam buku pelajaran budak2 sekolah ni..nampak simple tapi banyak membantu kita mengenali atau mengingati semula apa yang kita pernah belajar bahasa inggeris di sekolah dulu..

4) Duduk depan cermin bercakap dalam bahasa inggeris. Ini sebagai latihan komunikasi bahasa inggeris.

5) Apabila menggunakan Fb, Twitter, chat di forum atau apa saja laman sosial sesekali selitkan penggunaan bahasa inggeris. Memang ada yang memandang sinis dan perli tapi pedulikan mereka. 

* Sebenarnya, ada banyak cara belajar bahasa inggeris tidak kira melalui buku, video, hadir ke kelas belajar bahasa inggeris dan macam-macam lagi. Terpulang kepada anda memilih cara belajar bahasa inggeris yang dapat membantu anda menguasai bahasa inggeris dengan baik.

Cara lain untuk belajar bahasa inggeris dengan mudah dan pantas?

Salah satu Panduan Belajar Bahasa Inggeris yang berkesan adalah ebook "Belajar Bahasa Inggeris Cara Mudah dan Pantas" dikarang oleh seorang guru iaitu saudara Hafiz Lidin.

Belajar Bahasa Inggeris

Ianya sangat bermanfaat kepada anda yang berjinak-jinak untuk belajar bahasa inggeris komunikasi daripada peringkat asas. Penerangan dalam bahasa melayu 100% supaya anda mudah memahami isi kandungan.

Keterangan lanjut cara mudah Belajar Bahasa Inggeris ini teruskan bacaan anda di laman rasmi --->


http://tinyurl.com/inggerissenang



Tiada ulasan:

Catat Ulasan